Automatizácia marketingových procesov
Automatizácia marketingu, nazývaná aj marketingová automatizácia, je softvérová metóda na automatizáciu marketingových a predajných procesov. V tomto procese sa profily používateľov obohacujú o informácie na základe ich správania s cieľom vytvoriť automatizované procesy kampaní na personalizovanú komunikáciu. Zvýšenie počtu potenciálnych, kvalifikovaných nových zákazníkov (tzv. leadov) je jedným z cieľov automatizácie marketingu.
Ktoré problémy sa dajú vyriešiť pomocou marketingovej automatizácie?
Správanie ľudí pri nakupovaní sa zmenilo. Internet dnes zohráva dôležitú úlohu pri väčšine nákupných rozhodnutí. Tisíce potenciálnych zákazníkov pravdepodobne na internete hľadajú vaše produkty a riešenia. Práve v tom spočíva problém:
- Že nie je také jednoduché dostať týchto ľudí na vašu webovú stránku.
- Keď ste na svojej webovej lokalite, nie je ľahké týchto ľudí kontaktovať.
- Že nie je ľahké odfiltrovať kontakty, ktoré sú ochotné kúpiť, dobré potenciálne zákazníkov.
- A že určiť správny čas, kedy je potenciálny zákazník pripravený kúpiť, nie je jednoduché.
Riešením tohto problému je marketingová automatizácia.
Naše nástroje na automatizáciu marketingu vám pomôžu optimalizovať marketingový proces tým, že automaticky vykonajú správnu akciu na základe záujmov každého zákazníka - napríklad priradenie produktov alebo tém informačných bulletinov na základe záujmu o nákup.
4 Základné funkcie automatizácie marketingu
Prípadové štúdie pre automatizáciu marketingu
Technologická spoločnosť zlepšuje správu potenciálnych zákazníkov prostredníctvom automatizácie marketingu
Technologická spoločnosť využila automatizáciu marketingu na zlepšenie riadenia potenciálnych zákazníkov. Išlo o získavanie potenciálnych zákazníkov, ich kvalifikáciu a starostlivosť o nich prostredníctvom automatizovaných procesov. To umožnilo spoločnosti efektívnejšie zacieliť potenciálnych zákazníkov a rýchlejšie ich premeniť na zákazníkov.
Pomocou automatizácie marketingu mohla spoločnosť tiež optimalizovať svoje procesy riadenia potenciálnych zákazníkov a ušetriť zdroje. Posilnila sa aj lojalita zákazníkov, pretože potenciálni zákazníci boli sprevádzaní celým procesom rozhodovania o kúpe prostredníctvom cieleného lead nurturingu.
Celkovo sa spoločnosti podarilo zvýšiť kvalitu predaja o 35 % a skrátiť predajné cykly o 20 % vďaka využitiu automatizácie marketingu.
Softvérová spoločnosť zvyšuje konverzie prostredníctvom automatizovaných e-mailových kampaní
Softvérová spoločnosť použila automatizáciu marketingu na automatizáciu a personalizáciu svojich e-mailových marketingových kampaní. Išlo o vytvorenie automatizovaných e-mailov, ktoré boli prispôsobené individuálnemu správaniu a záujmom príjemcov. Prostredníctvom cieleného lead-nurturingu sa potenciálni zákazníci postupne priblížili k nákupu.
Vďaka cielenému prístupu sa spoločnosti podarilo výrazne zvýšiť mieru otvárania a preklikávania e-mailov. Zvýšila sa aj miera konverzie, pretože potenciálnym zákazníkom boli poskytované relevantné informácie a ponuky. Celkovo sa spoločnosti podarilo zvýšiť počet konverzií o 25 % vďaka využitiu automatizácie marketingu.
Poskytovateľ finančných služieb využíva automatizáciu marketingu na personalizáciu obsahu webových stránok
Poskytovateľ finančných služieb využil automatizáciu marketingu na zlepšenie personalizácie obsahu webových stránok. Automatizované procesy sa použili na dynamické generovanie obsahu webovej stránky a jeho prispôsobenie návštevníkovi. To umožnilo osloviť používateľa prostredníctvom prispôsobeného obsahu a zlepšiť používateľský zážitok.
Pomocou automatizácie marketingu sa poskytovateľovi finančných služieb podarilo zvýšiť aj angažovanosť návštevníkov na webovej lokalite. Zvýšila sa aj tvorba leadov, keďže návštevníci webových stránok boli viac cielení prostredníctvom personalizovaného obsahu.
Celkovo sa poskytovateľovi finančných služieb podarilo zvýšiť mieru konverzie o 15 % a zvýšiť čas strávený na webovej stránke o 25 % vďaka využitiu automatizácie marketingu.
Produkty, ktoré používame na automatizáciu marketingu
Mautic
Cloudové riešenie s otvoreným zdrojovým kódom pre lepší výkon zákazníkov vo všetkých kanáloch
Marketo
Optimalizuje správu potenciálnych zákazníkov, interakcie medzi jednotlivými kanálmi a atribúciu viacerých dotykov